Monday, September 10, 2012

Kalimti ang Ugma ug Hinumdomi ang Karon


Kalimti ang Ugma ug Hinumdomi ang Karon
August 26, 2012

Kalimti ang ugma ug hinumdomi ang karon
Aron sa gihapon ang kagahapon kanato modumdom:

Kini'ng gilakwan 'ta mao ang padul'ngan;
Sa mga pagsukwahe, mamahimo'ng ang dalan
– Gisaw'an sa hilabihan sa matag karon ug unya
Sa kanunay, mahanaw ug mawagtang sa unahan:
Ug ang kawad-on sa kalipay mosayaw kanunay.

Nganhi, duol kanako. Subayon 'ta ang dalan
Paingon sa bungtod: sa subangan sa adlaw
Nga kanato nangandam, nagpanil-ip sa gilay'on
– Didto ang puti ug higante'ng kahoy magapaabot –
Mao'y mosalimbong, mopandong, ug mohiusa
Sulod sa ato'ng tunhay ug talagsao'ng himaya.

Isambilay ang tuo'ng kamot ni'ng buko-buko
Samtang matanyagan pa sa mga hikap ug kupot.
Human, sapwanga ang ako'ng likod ug sampot,
Sa naglagubo'ng panganod dili ako mahulog
Matanggong sa pahamtang gugma'ng-silot.

Iwakli ang sagbot nga mosaghid sa akong saya,
Binurdahan sa engkahe'ng mataas-manipis-maputi
(Mokidlaw sugat sa dan-ag sa bulan nga nanghupaw)
Nagsagyad sa lunhaw, halapad, malumo'ng hawan--
Kanhi inalirongan sa mga bulak nga namulikadkad.

Sa dahunog sa tunob, tindak! sa namad'a'ng yuta,
Nagnganga, nagahulat sa pinisik sa tubig-ulan.
Bantay sa gilakwan, sa palibot mga mata  kita
Gipanid-an sa mga mabantayong kahayupan;
Sa kadanghag, mahitabo'ng mahunlak ang agi-an.

Singhagi ang kahoy nga mokab-ot sa ako'ng belo;
Tangagon unya kini sa maigmat, tabuno'ng uwak
– Sa matag adlaw siya ga-tugdon sa sanga'ng luyat
Ginapasundayag sa wala'y salinsing, dahon ug bulak
kansang puno-an binubu-an sa wala'y pagtagad.

Tayhopa ang kangitngit nga motabon sa mata;
Sa dan-ag: mopadayag ang pagpamulak-pamunga.
Ibuka sa kanunay ug itotok ang panan-aw;
Lipaya ang kalimotaw: mga pilok ipaghalok,
Sud'onga ang nagsud'ong, ug sa panganod kini dad-a.

Ayaw ug lingi-a ang mga sitsit ug hadyong;
Bawi-on ang nasugdan ta'ng gisugdan 'ta karon.
Hunahunaa sa wa'y duhaduha ang tumong ug tingoha.
Ipunting sa padul'ngan, sampongi ang dalunggan,
Ablihi ang kasingkasing ug ibuga ang kamatuoran.

Ayaw ug paminawa ang kasaba sa langit,
Sa dugayon ang dag-um mohupay sa hingpit;
Sa ka-silaw sa adlaw ug ka-dan-ag sa bulan,
Motuwit-tuwit ang tabuno'ng uwak kuyog sa uban–
(Mutugdon, molupad; sa bisan-asa, mosayaw sila).

Copyright © 2013 by Nhejzheen


2 comments:

  1. ^^ pagkaninduta. maayo sab diay kang muhan-ay. Nindot, lalum pud diay ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Hazel! Maayo kay nakalaag ka dinhe. :) Nalipay kaayo 'ko pagkakita sa imohang site. Nagtuo man ko'g ako ra'y himongaan nga nagwarawara dinhe sa blogsphere. Hehehe... Ganahan kaayo 'ko sa imohang mga gama'ng intellectual. Maayo kaayo ka. Bilib kaayo 'ko. Salamat kaayo sa pag-ambit sa imohang mabalaknong kalidad. Nakapadasig kaayo kini kanako. Dako pod kaayo akong pasalamat sa imohang comment. Naa pod baya 'koy Haiku. Ganahan kaayo 'ko. Makalingaw! I-check unya pod ang ako. Laag pod unya sa akong YouTube. Tan-awa sa ubos. I-click ang "Nhejzheen". :)

      Delete

Salamat sa pagbasa, higala. Ingna kuno 'ko kung unsa ang imo'ng ika-estorya. Ug suginli unya pod 'ko kung unsa ang imo'ng gusto'ng ipadayag o i-sugyot nganhi. Bililhon kaayo kanako ang imo'ng ikasulti. Palihug ayaw unya kalimot sa pag-JOIN ug/o SUBSCRIBE sa akong blog. Salamat kanimo, kababayan!

Mahinungdanon: Kung anaa man ugaling ako'y nahimo'ng sayop, typographically, o unsa ba dinha, i-awhag unya palihug ang ako'ng pagtagad. Dako kaayo'ng ikatabang ang imoha'ng pagsugilon, ug dugang pod usab kini nga mapausbaw ang ako'ng katakus sa pagsulat. Daghan kaayo'ng salamat!