Wednesday, February 13, 2013

Ang Balak sa Magbabalak



Ang Balak sa Magbabalak
Jan. 28, 2013

Ang pag-gama ug balak dili usa ka yano lang.
Ang han-ay naglaray ug linugdang sa naagia'ng:
Matag garay niini kinuptan ug inampingan,
Matag panulbok nagtuldok mga kasinatian.

Dinhe mo mabati ang pagbati'ng lisod hisab'tan,
Dinhe mo mahikap ang hilam nga lisod buhian,
Dinhe mo matilawan unsa ang kahibulongan,
Dinhe mo makit-an daw mahikaplagan ang tanan.

Lakang, tuyok sa dagan o aginod sa orasan--
Hulagway sa luha, katawa, kagot o hupaw man,
Nigamot, niturok: ug nagbunga sa panumdoman;
Nigamot, nihoot sa kasingkasing sa tinubdan.

Sugilanon nagpukaw sa mga nahikatulog,
Sugilanon nagtulisok ug mga paghinuklog,
Sugilanon nga tawhanon ngano'ng may kamatayon,
Sugilanon nagpamatuod kita masay'ponon.

Dinhe mo mahimbisan kiskisan ang hingtungdan,
Dinhe, di' mahikalim'tan nga ikaw tawo ra man;
Managlahi'ng asoy'g tulumanon sa kinabuhe,
Managlahi'ng laraw ug nagkadaiya'ng pagbati.

Mga kaagi'ng buot buy'an sa kinailadman,
Mga pinitik buot mabutyag sa kadaghanan,
Basin diay motaroy pana sa pagkamatarong,
Basin diay makahatag pagtulon-an, dugang po'ng...

Basin diay mogitik hagikhik sa magul-anon,
Basin diay makapahimatngon sa lungsoranon.
Bisan unsa'y rason daro gayud sa kaugmaran,
Bisan pa'g lit-agan, lanitan, tinguha, totokan.

Batikos nagbalikos hapyod nga dili mosimang,
Batikos sa panghinaot gama nga gayud lamang.
Pasumbingay aron matugkad mo'ng kamatuoran,
Pasumbingay 'ron mabati tay-og's kinauyokan.

Copyright © 2013 by Nhejzheen

2 comments:

  1. Awesome Inday Nhejzheen, well said! Natuggad mo gayud ang kasingkasing sa usa ka mambabak susama kanako. Maanindot inday pagkahan-ay. Ang akong kasingkasing napuno sa kalipay.Nianang balak sinulat nimo ako nangindahay. Nalingaw ako sa imong sinulat ug ako nalipay. Daghang salamat kanimo dinha. More power!

    ReplyDelete
  2. Wow! Salamat, Eric! Salamat kaayo g'yud. :)

    ReplyDelete

Salamat sa pagbasa, higala. Ingna kuno 'ko kung unsa ang imo'ng ika-estorya. Ug suginli unya pod 'ko kung unsa ang imo'ng gusto'ng ipadayag o i-sugyot nganhi. Bililhon kaayo kanako ang imo'ng ikasulti. Palihug ayaw unya kalimot sa pag-JOIN ug/o SUBSCRIBE sa akong blog. Salamat kanimo, kababayan!

Mahinungdanon: Kung anaa man ugaling ako'y nahimo'ng sayop, typographically, o unsa ba dinha, i-awhag unya palihug ang ako'ng pagtagad. Dako kaayo'ng ikatabang ang imoha'ng pagsugilon, ug dugang pod usab kini nga mapausbaw ang ako'ng katakus sa pagsulat. Daghan kaayo'ng salamat!