Friday, January 25, 2013

Lapida sa Tig-suyop ug Tig-hithit


Lapida sa Tig-yupyop ug Tig-hithit
January 24, 2013

Ani-a na si Bong nga nagbuy-od.
"Agoy!" tinga n'ya's tumang kalisod.
Ginhawa kansang baga pinugos,
Nagbuga kadto’g krus nga pag-antus.
Langhap sa kaha nga dinosena;
Kulihad, bagtok, dalag nga plema.
Sugod pa n'ya sa edad nga walo,
Una'ng pabulhot sa sigarilyo.
Alangan, hain s’ya mopahulay?
“Sa kaha pod!” tubag sa nag-lamay.

Ani-a na si Bong, wa na’y kusog.
Mura siya’g trapo nga nag-umog.
Wa man unta kini siya’y tango;
Nawong n'ya daw ungo nga maligno:
Nagpangluspad iya’ng mga wa-it;
Nap’yahok, nagsiga'ng mata, hait!
Mura siya'g tukog, daw tipal-o;
Ang edad niya kawhaa’g tulo.
Karon unsa'y gahulat kaniya?
Libo-a’ng ulod nga wala’y mata!

Ani-a  na si Bong, wa na’y suyop.
Usa ra ka stick kuno i-huyop
Bahala’g sigarilyo motuok
Basta kahapsay gayud mohan-ok.
Lami kuno ang manigarilyo
Bisan ilong mura na’g trambotso.
“Traynta na kuno, ako,” nisantop,
Mao lang gihapon suyop-tayhop.
Unsa'y gidangat, ug apektado?
Baga niya nga nag-aso-aso.

Ani-a na si Bong, wa na’y hithit.
Sa druga siya gisangpit, nihirit;
Wa’y nidulot kaniya nga tambag
Bisan pa sa kalisod, nidasmag.
Dagway nga kaminghoy ay! nagloyloy;
Yupyop-pabulhot bisan pa’g pusoy.
Bata pa kadto apan kunot na,
Ug suwang pod niya niyakmo na.
“Tabangi ko?” uwahi’ng pamaghot.
Mao! kung wati na’y nagpaabot.

Copyright © 2013 by Nhejzheen


No comments:

Post a Comment

Salamat sa pagbasa, higala. Ingna kuno 'ko kung unsa ang imo'ng ika-estorya. Ug suginli unya pod 'ko kung unsa ang imo'ng gusto'ng ipadayag o i-sugyot nganhi. Bililhon kaayo kanako ang imo'ng ikasulti. Palihug ayaw unya kalimot sa pag-JOIN ug/o SUBSCRIBE sa akong blog. Salamat kanimo, kababayan!

Mahinungdanon: Kung anaa man ugaling ako'y nahimo'ng sayop, typographically, o unsa ba dinha, i-awhag unya palihug ang ako'ng pagtagad. Dako kaayo'ng ikatabang ang imoha'ng pagsugilon, ug dugang pod usab kini nga mapausbaw ang ako'ng katakus sa pagsulat. Daghan kaayo'ng salamat!