Saturday, January 19, 2013

Hilo

                       Photo by Ethan E. (my son)

Hilo
Jan. 12, 2013

Hala, ikaw diay na?! Ija ra!
Ngano nga ani-a naman pod ka?
Nanimaho'ng init sa adlaw, 'kaw;
Kangil-ad mo labing nagpanglisngaw.
Dugay man gud ka's bungtod umahan.
Nagbugwal ka's bagtokong daruhan?
Diin asa man nimo gitugsaw?
Lawgaw kanang imo nga panghupaw.
Didto na pod kang dulce Maria?

Unsa ba?! Nagbansiwag na sad ka!
Unsa naman pod imo'ng gibitbit?
Mao na sad kalipay nga pait?
Pahuwas o botelya's kalooy?
Kay kung mao naman pod 'na...
Hala, ikaligo nalang! Puslan man!
Aron kasingkasing mo malumsan.
Hay... mag-unsa naman lamang kaha?
Kung kinabuhe mo nagtangag wa,
Kalig-on sa kahuyang... dugang pa!
Lungon ra'y modayong kanimo sa
Kahangturan.
     
                   Lagi, imo'ng dughan!
Nga'ong balikan na pod ang hinungdan?
Ipalabay nalang ang nanglabay;
Forgive and forget kay kini budlay.
Ilubong na lang, pangita'g lain!
Kay sa ako'ng kabahin, mahalin
Pa oy! Hamis pa man imo'ng tapay.
Daghan pa nimo nga mosambilay.
Mokabyon g'yud kung bulsa mo bos-uk.
Di' magpuyo nga susama'g ok-ok.
Mga bukton mo dagko kaayo.
Gamita! para g'yud mapuslan mo.

Dia na pod imo'ng mga anak!
Patya nalang! Nagkundinar-hilak
Sa imoha'ng kalag. Nagpalit-ag
Man gud ka sa imoha'ng kasilag.
Unsa man bi, padayon, Kokoy ko?
Dia ko'y pistola'ng di' mobuto.

Copyright © 2013 by Nhejzheen

Poet's remarks:
"Ija ra" is the same as - "iyaha ra"! Though most people say - 'ja ra! "Ija ra" is a Boholano slang. It's a phrase that expresses disgust and/or disapproval. It's like saying: Ew! or I don't want to be in your shoes! or You're disgusting!

I used to hear this phrase when I was little. I have not heard it for years and believe it has disappeared from Visayan. Hopefully, using this phrase in my work will bring it back to life. I know "ija ra" is not a nice thing to say but I rather miss it. I might hear this phrase again from somebody. We'll see!

No comments:

Post a Comment

Salamat sa pagbasa, higala. Ingna kuno 'ko kung unsa ang imo'ng ika-estorya. Ug suginli unya pod 'ko kung unsa ang imo'ng gusto'ng ipadayag o i-sugyot nganhi. Bililhon kaayo kanako ang imo'ng ikasulti. Palihug ayaw unya kalimot sa pag-JOIN ug/o SUBSCRIBE sa akong blog. Salamat kanimo, kababayan!

Mahinungdanon: Kung anaa man ugaling ako'y nahimo'ng sayop, typographically, o unsa ba dinha, i-awhag unya palihug ang ako'ng pagtagad. Dako kaayo'ng ikatabang ang imoha'ng pagsugilon, ug dugang pod usab kini nga mapausbaw ang ako'ng katakus sa pagsulat. Daghan kaayo'ng salamat!