Monday, September 10, 2012

His Little Barongbarong


His Little Barongbarong
08/12/2012


Here he came with a big grin
On his dear face, not knowin'
What I'd say or what I'd rather him play.
His eyes were all big and wide:
All lit up with joy and pride.

His house shaped sort of ugly,
Odd boxes looking crumply,
Piled up using untied strings and Scotch tape,
Tangled, dangling in each corner;
Perfection didn't matter.

I don't like messes, you see;
A big scrambler, he can be.
He loves to build things out of anything.
With Legos - shows his brilliance -
He does it with great patience.

Once his show and tell was done,
Here is what I told my son:
"Your box house may be crummy
As long as you are happy,
That's all I care, my sweet little dear one."



Copyright © 2013 by Nhejzheen

No comments:

Post a Comment

Salamat sa pagbasa, higala. Ingna kuno 'ko kung unsa ang imo'ng ika-estorya. Ug suginli unya pod 'ko kung unsa ang imo'ng gusto'ng ipadayag o i-sugyot nganhi. Bililhon kaayo kanako ang imo'ng ikasulti. Palihug ayaw unya kalimot sa pag-JOIN ug/o SUBSCRIBE sa akong blog. Salamat kanimo, kababayan!

Mahinungdanon: Kung anaa man ugaling ako'y nahimo'ng sayop, typographically, o unsa ba dinha, i-awhag unya palihug ang ako'ng pagtagad. Dako kaayo'ng ikatabang ang imoha'ng pagsugilon, ug dugang pod usab kini nga mapausbaw ang ako'ng katakus sa pagsulat. Daghan kaayo'ng salamat!