Sunday, August 19, 2012

Diabetes


Diabetes
August 5, 2012


 Daghan ug nagkadaghan, nagkadiin-diin
ang biktima niini'ng peligroso'ng sakita;
Managlahi'ng kahimtang, balatian ug mulo,
sa ka-sakit o ka-katol ang uban mag-agulo.

Isa na ako'ng uyu-an: pamilyado, babaero,
wala gayud karo'y masandigan nga trabaho;
kinamanghuran sa banay sa 'ko'ng amahan,
kansang inila niya'ng magulang nga si
Dodong Mang-aayo-- schizophrenic ug
sugar addict. Ug tungod sa wa'y pakabana,

ang tiil niya naputlan. Siya'y na-wangkig,
depressed, namaot, nagsangkiyod, natugsoy,
nahalap, gutom ug libog nga nipanaw.
Kirida n'yang bukog-panit lang, nabuta, ug
ang anak nila nga nahibilin, sa lai'ng bahin,
ang usisa sa doktor -- sakit nila... susama.

Bag-o lang, lain pod nga ako'ng nahisayran:
upat 'sab sa 'ko'ng suod nga hamtong higala! --
kini lagi'ng hilig sa soda, wala'y paugnat, ug
kaon-tuda sa kalan-o'ng ginama sa industriya.

Engkwentro'g panagbangi sa pagkao'ng
komersyal: sustansyado, makabusog, apan
kini'y kargado ug asukar, labot asin, ug
additives (kemikal), sinagulan 'sab ug edibol

----------------PASIDAAN!------------- 

Tawo'ng kublan madutlan; wala kini'y pili:
masuso, bata, tiguwang, babaye o lalake.
Kini'ng sakita kay sakit pang-lub'nganan,
nilibo-libo'ng salapi ang gikinahanglan.

Edukasyon bahin niini mao ang solbad aron
malikayan'g masanta ang kamatayo'ng hinanali.
Kung bati-on ang dili masabot nga kauhaw,
pagpangihi-ihi, kakapoy, pagpangatol-katol,

Sa panan-aw kay hanap-hanap o halap;
kanunay'ng gutom bisan mao pa'y pag-kaon;
ug kalit nga paghugo sa lawasno'ng timbang...
ampo nalang dayon sa imo'ng mananambal.



Copyright © 2012 by Nhejzheen

2 comments:

  1. The best foods are vegetable soups (no tomatoes, potatoes or eggplant) with spices, (cardamom,
    cumin, coriander, fennel, black pepper, turmeric, etc.
    MAPS not only treats children in distress with delicate
    care but pertains to the anguish and anxiety of the parent getting through a child under chronic condition. According to Ayurveda
    the obese persons tend to be at risk of the next
    diseases.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Believe it or not, I just read your comment just now. :) Thanks!

      Delete

Salamat sa pagbasa, higala. Ingna kuno 'ko kung unsa ang imo'ng ika-estorya. Ug suginli unya pod 'ko kung unsa ang imo'ng gusto'ng ipadayag o i-sugyot nganhi. Bililhon kaayo kanako ang imo'ng ikasulti. Palihug ayaw unya kalimot sa pag-JOIN ug/o SUBSCRIBE sa akong blog. Salamat kanimo, kababayan!

Mahinungdanon: Kung anaa man ugaling ako'y nahimo'ng sayop, typographically, o unsa ba dinha, i-awhag unya palihug ang ako'ng pagtagad. Dako kaayo'ng ikatabang ang imoha'ng pagsugilon, ug dugang pod usab kini nga mapausbaw ang ako'ng katakus sa pagsulat. Daghan kaayo'ng salamat!